Sint-Truiden

Op vrijdag 19 mei hield ik even halt bij callcenter Callexcell. Waarom? Ik was benieuwd hoe het daar nu echt aan toe gaat, want wist je dat er in ons land zo’n 100.000 mensen in de contact center wereld werken? CEO Karin ontving me persoonlijk voor een gesprek en nam de tijd om me haar bedrijf voor te stellen. Een hele beleving!

Wat me het meeste bij bleef? Het feit dat bij Callexcell de medewerkers op de eerste plaats komen. Zij krijgen gratis fruit, koffie, bedrijfsfietsen, de mogelijkheid om te sporten,.. noem maar op! Het is dan ook niet voor niets dat Callexcell een ziektepercentage kan voorleggen dat een stuk lager is dan het gemiddelde. Die tevredenheid, dat zag ik op de werkvloer. 

Nu, ik kende het concept reeds van grote bedrijven als Google, maar het is érg fijn om te zien dat ze hier bij Callexcell die trein niet hebben gemist, integendeel! Jullie open sfeer, het enthousiaste bij de medewerkers en de dynamische werkvloer maakten écht een indruk om mij. Callexcell, Good job!

 

Wie Sint-Truiden zegt, denkt ook meteen aan de fruitsector. Het zijn moeilijke tijden voor de fruitsector, waar ze de ‘Rusland-boycot’ aan de lijve voelen. Toekijken is geen optie, luisteren naar hun visie op de boycot is dat wel. Daarom ging ik samen met onze Europarlementslid Hilde Vautmans op bezoek in Sint-Truiden om in gesprek te gaan, maar vooral: om onze hardwerkende en gewaardeerde fruittelers het nodige toekomstperspectief te bieden